InspiraceZaostřeno na...

Hezké zprávy: dost bylo plastu. Být milý se vyplatí. A to i na květiny

90 zobrazení
18_7

Do české kampaně proti plastům se zapojily první velké společnosti. Experiment potvrdil, že milé chování svědčí lidem i rostlinám. DobroKáva je opět na Zelňáku. Přinášíme další výběr hezkých zpráv.

Do projektu Dost bylo plastu se zapojilo prvních 7 společností

„Je na čase rozloučit se s dobou plastovou. S „životem na jedno použití.“

Tak zní motto Ministerstva životního prostředí v kampani, která má za cíl vyměnit plastové jednorázové nádobí za ekologičtější alternativy, které by ulehčily planetě. A za které by nemusel zákazník platit nic navíc.

kelímekMinisterstvo uzavírá dobrovolné dohody s restauracemi, fastfoody a kavárnami, ve kterých se zavazují ke konkrétním opatřením vedoucím ke snížení spotřeby jednorázového nádobí. Může se jednat o slevy na servírování nápojů do vlastních hrnků, omezení používání brček či nabídka konzumace jídla z porcelánového nádobí.

Projekt odstartoval v březnu a nyní se do kampaně zapojilo prvních sedm velkých společností. Slíbené změny budou do svých provozů zavádět postupně tam, kde to technické zázemí dovoluje. Jak mohou takové změny vypadat? Například v Bageteriích Boulvard nově dostanete jídlo na porcelánovém nádobí, ve vlacích Leo Expressu budete konzumovat kávu z opakovaně použitelného kelímku a v čerpacích stanicích Benzina můžete požádat o kávu do vlastního hrnku. A společnost Dudes & Barbies se rozloučí s plastovými brčky. Do projektu se dále zapojily kavárny CrossCafe, UGO a České dráhy a brzy by mohly následovat další.

Více o kampani na www.dostbyloplastu.cz a pod hastagy #dostbyloplastu #dostbylobrcek

 

dostbyloplastu

 

Být milý se vyplatí. A to i na rostliny

HZ_Ikea_kvetiny
Po 30 dnech: První květina prospívá viditelně hůře.

Neobvyklý experiment zkoumající vliv slovní šikany na rostliny provedla společnost IKEA na středních školách ve Spojených arabských emirátech. Experimentátoři vybrali vždy dvě stejné květiny z nabídky obchodního domu a umístili je v atriu školy do skleníků. Rostliny měly identické podmínky až na jednu maličkost. První květině po 30 dnů ve smyčce pouštěli nahrávku s nadávkami a slovní šikanou. Druhé květině z reproduktoru zněly komplimenty a milá slova. Studenti se zapojili do projektu, pomáhali vytvářet nahrávky pro rostliny a po měsíci zhodnotili výsledky. Druhá květina byla zelená a dobře prospívala. První byla však povadlá a dařilo se jí na první pohled hůře. Z experimentu si odnesly povědomí, že šikana není v pořádku. Na našem chování ke všemu živému záleží.

Jak uvádí IKEA, experiment vychází z různých teorií neurobiologie rostlin a dalších vědeckých studií. Celý si prohlédněte ve videu.

DSC_0040DobroKáva opět na Zelňáku

Neobvyklá kavárna, kde se platí za voňavý nápoj místo penězi dobrými skutky, zahájila již druhou sezónu. Pojízdný stánek najdete na Zelném trhu v Brně každý všední den od 9.00 do 16.30. V letošním roce slibuje zakladatel DobroKávy několik novinek, kromě vody pro vaše dobropejsky se těšte například na ledové osvěžení v podobě ledové kávy či čaje nebo servírování kávy do keramických hrnečků. Inspiraci na dobré skutky najdete třeba na webu projektu a pod hastagem #dobrokava.

Zdroje foto: pixabay.cz, repro YouTube IKEA, archiv DobroKávy

 

O DobroKávě se více rozpovídal zakladatel kavárny v dobrém rozhovoru:

Libor Hoření: O nezištném dobru, dělání radosti a autě s elektrickým stolkem na kávu

Antilopa
Antilopa se vyžívá v emocích, mezilidských vztazích a ráda poslouchá životní příběhy lidí, kteří ji obklopují. Chce inspirovat a být inspirována.

Komentovat

avatar

wpDiscuz

K poskytování služeb, personalizaci obsahu a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Co to znamená?

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close